Насловна / Арт и дизајн / Во архивирање против заборав и логото на „Алкалоид“

Во архивирање против заборав и логото на „Алкалоид“

Фактот дека дизајнерското наследството може да биде неисцрпен извор на инспирација и квалитативен модел за во иднина го потврдува се поголемиот број истражувачко – креативни проекти кои тргнуваат од (ре)валоризација на сега веќе историски и широко препознатливи примери од сферата на дизајнот во нашиот регион.

1_resize

Па така, белградскиот графички дизајнер, фотограф и уличен уметник Огњен Ранковиќ (oran.design), неодамна започна проект наречен Yugo.Logo, кој има за цел да ги архивира логотиповите создадени на просторот на поранешна Југославија, претежно од 1950-тите наваму, иако некои примери датираат и од претходниот период.

2_resize

3_resize

Инспирацијата за ова работа настанала од долгогодишниот фотографски интерес на авторот за напуштените индустриски згради на чии фасади и понатаму во педини случаи, стојат препознатливите логотипови кои и денес имаат свое место во колективната свест како примарни графички показатели на сега воглавном пропаднатите фабрики.

4_resize

Почетна точка на проектот Yugo.Logo лежи во фактот дека повеќето од овие графички симболи, создадени пред повеќе од половина век, се сметаат за исклучително квалитетни решенија и според современите стандарди. Нивното влијание на денешниот дизајн, но и на воспоставувањето колективни естетски критериуми, во никој случај не е занемарливо, што темата на целото истражување – иако навидум архаично – ја прави мошне актуелна.

5_resize

Со оглед на тоа што со проектот, освен што графички се репродуцираат и реинтерпретираат самите логотипови, воедно се собираат и други информации, Yugo.Logo претставува и важна база на податоци. Така, секој пример е дополнет со информации за годината на основање на фабриката за која е дизајнирано конкретното лого, нејзината локација, како и авторот на графичкото решение.

Проектот Yugo.Logo во моментов можете да го следите на Инстраграм, но во план е и изработка на веб-страна, како и печатење на пратечки публикации. Во секој случај, документирање и изработка на вакво складирање на графички знаци и идејни решенија – од кои многу се уште се присутни не само во сеќавањата, туку и во јавниот простор, на зградите или на анбалажите на разни производи – е важен чекор напред во чување на „реликвиите“ на регионалниот дизајн.

Испрати коментар

Scroll To Top