Студиото Christ & Gantenbein, во соработка со WMM Ingenieure AG, Henauer Gugler AG и August + Margrith Künzel Landschaftsarchitekten AG, дизајнираше нов мост лоциран во изворниот коридор на реката Ааре, која минува низ градот Арау, северно од Швајцарија. Историскиот центар на градот е поврзан со кантонот Јура уште од римско време, особено благодарение на овој мост, кој во различни прилики бил заменет со нови структури, вклучувајќи го и познатиот мост „Кетенбрике“ од 1848 година.
Во моментов, овој нов мост заменува стар бетонски мост од 1949 година, кој бил прилично дотрајан. Конкурсот за проектот има за цел да го замени стариот мост и исто така да го трансформира во јавен простор за добредојде што ќе се вклопи хармонично со урбаниот контекст.
Тимот на Christ & Gantenbein дизајнираше нов мост, исто така направен од бетон, кој ја одржува традиционалната структура на овој тип на инфраструктура, создавајќи елегантен распоред кој технички ја оптимизира бетонската конструкција. Нејзината форма и бои се во директна корелација со камените структури на Арау и неговите средновековни куќи.
Конструкцијата во облик на лак ја оптимизира употребата на армиран бетон благодарение на неговата внимателна геометрија. Петте сводови со распони со различна ширина делумно се потпираат на двата кесона на стариот мост сместени во коритото на реката, што ја фаворизира повторната употреба.
Важен аспект на конструкцијата на мостот е неговата монолитна потпорна структура, во која сите компоненти градат беспрекорна, униформа конструкција. Должина од 119 метри и ширина од 17,5 метри, мостот има две коловозни ленти, тротоари од двете страни и патеки за велосипеди.
Како сеопфатен проект за мост и крај реката, проектот создава атрактивен урбан простор и, со своите уникатни грациозно заоблени сводови, станува ново обележје.
Од римско време, на оваа локација постоел мост преку Ааре, од историскиот центар на градот над Золрејн на север до Јура. Како таков, натпреварот кој бара замена за стариот претходник нагласи дека новиот мост треба да се вклопи во неговиот урбан контекст. Победничкиот проект се одликуваше со истата поврзаност со урбаната структура и создавање на јавен простор за добредојде на влезот во историскиот центар. Денес, мостот прави беспрекорен премин кон ѕидовите на брегот на реката, поврзувајќи го хармонично со реката.
Новиот мост е и традиционална конструкција и технички оптимизирана бетонска конструкција. Инспирирана од цврстината на камените градби на Арау, средновековните куќи покрај градскиот ѕид, блиските пристаништа, потпорните ѕидови, рампите и речните засилувања, неговата светла боја го одржува дијалогот на структурата со околината. Исто така, мостот е рационална и модерна армирано-бетонска конструкција во облик на лак, која користи бетон со штедење благодарение на неговата специфична геометрија. Петте сводови со различна ширина делумно се потпираат на двата кесона на стариот мост сместени во коритото на реката, што овозможува нивна повторна употреба. Сите елементи учествуваат во оптоварувањето, што доведува до оптимизирана и одржлива структура.
Со должина од 119 метри и ширина од 17,5 метри, мостот има две ленти, тротоари од двете страни и велосипедски патеки. Онаму каде што патеката покрај реката го пресекува мостот, големите отвори нудат поглед на околината во пресек, со што се создаваат атрактивни јавни простори за сите што пешачат, џогираат или возат велосипед по реката Ааре. Новиот брег на реката го поврзува мостот со градот, каде постојните шеталишта се подобруваат и се интерпретираат одново: од старата градска страна се создава пространо урбано шеталиште со плоштад за одмор под сенката на дрвјата. На северниот брег, мостот е украсен со зелени ливади и локална вегетација.
На прв поглед, новиот мост Ааре е традиционален мост, но ако внимантелно го опсервирате, тој е технички оптимизирана инженерска структура. Неговиот архитектонски дизајн проникливо внесува уште еден слој во еволуцијата на оваа урбана средина, правејќи го градот попривлечен за неговите жители.