Што е тоа добар стан? Додека Белградската школа на домување имаше јасни правила и критериуми во однос на организацијата и употребната вредност на станот, современата архитектонска практика се најде во криза без јасна насока, идеја и идентитет, пишува Градња.рс.
Денес добар стан е оној кој ги задоволува потребите на корисникот. Во оваа смисла, целта на современите архитектонски и дизајнерски практики е преобликување и прилагодување на наследените и новите структури на животниот стил на корисникот – неговите желби, навики и аспирации.
Ентериерот на станот во новата кула Skyline во Белград, проектиран од архитектите од белградското биро Unknown Studio, е пример за добра практика која може да послужи како поттик за преиспитување на забрзаната станбена изградба со која Белград се соочува веќе со години, продолжува Градња.рс.
Овој ентериер ја прилагодува затечената состојба на генеричката основа на реалните потреби на клиентот, на таков начин што во наследената рамка ќе внесе дополнителна динамика и топлина.
„Во време кога становите во новите згради стануваат бескраен шаблон на конструктивна и квадратна оптимизација, ние како проектанти се обидуваме со својот пристап и дизајн да создадеме простор прилагоден по мерка на нашите клиенти “, наведуваат архитектите. Имено, тие тргнуваат од тоа што становите во новите згради се скроени за непознати корисници, и дека по купувањето неопходна им е доработка и прилагодување.
Со цел од типичното да направат конкретно, а преку внимателен избор на материјали и елементи, архитектите од Unknown Studio успеале да ги нагласат сите квалитети кои го карактеризираат овој стан, како и да ги ублажат и отстранат неговите недостатоци. Поедини елементи на станот со својата големина и позиција се пренагласени, додека други се редуцирани.
Покрај тоа, архитектите се трудат една типична просторна структура на трособен стан да приспособат на преференциите и вкусот на корисникот. Својата намера ја остваруваат преку стилизирање на просторот и нагласени контрасти, но и примена на нетипични елементи на неочекувани места.
ОГЛЕДАЛА И РЕФЛЕКСИИ
Во генеричкиот растер на еднострано ориентираниот стан, архитектите користат огледала и нивната рефлексија за визуелно да го продолжат просторот и со тоа да му дадат препознатлив идентитет. Аголот што го формира сервисниот блок, а кој се наоѓа во центарот на станот, целосно е обложен со огледала. Ова резултира со многубројни преклопени перспективи. Во исто време, сервисниот блок е стожер на просторната ориентација.
Од друга страна, зоната за дневни активност која го сочинува влезниот дел, кујната со трпезарија и дневната соба со лоѓија, решени се како тотал дизајн кој следи јасна естетска линија. Сите секундарни елементи го следат тонот и текстурата на дабовото дрво, додека останатите елементи се во бела или црна боја.
Изборот на мебел, неговиот тон и форма му дава на просторот нота на елеганција, сериозност и умереност. Сите поединечни елементи се хармонично интегрирани и формираат заокружена целина.
Посебна атракција на овој дел од станот е кујната со издвоен остров со неправилна геометрија. Поставката на овој елемент во контекст на „отворениот план“ на дневната соба му дава на просторот повеќенаменски карактер. Можност за кружна врска на ограничениот простор му дава нота на флексибилност.
Кујната е „на лакт“, а опремена е со најсовремени апарати за домаќинство и издвоен дел за дегустација на пијалоци (виски и вино). Дизајнирски е решена како смена на отворени и затворени делови, дрвени и бели површини.
ВИСОКО СЕДЕЊЕ НАМЕСТО ТРПЕЗАРИСКА МАСА
Интересно е што овој стан нема класична трпезариска маса, туку ручавање решено како „високо седење“. Тоа директно го отсликува животниот стил на корисникот, и дека овој стан не е наменет за традиционално семејство.
Во ноќната зона се издвојува главната спална соба со простран гардеробер и сопствена бања која е функционално организирана. Работната соба е помала, но нуди можност за непречена работа од дома.