Насловна / Арт и дизајн / Спојот на анимираниот филм на Дизни и европската уметност на изложба во лондонскиот Wallace Collection

Спојот на анимираниот филм на Дизни и европската уметност на изложба во лондонскиот Wallace Collection

Уметниците кои стојат зад саканите цртани филмови на Дизни, идеи за амбиентот и деталите во филмовите како „Пепелашка“ и „Убавицата и ѕверот“ пронаоѓале во европската декоративна  уметност.

1_resize

Овој спој на анимиран филм и европската декоративна уметност и омажот на Дизни кон истата, ќе биде претставен на пролет со изложбата во лондонскиот музеј The Wallace Collection во соработка со реномираниот њујоршки музеј Метрополитен, пишува Јутарњи лист. Изложбата ќе се отвори на 6. април, а ќе трае се до 16. октомври 2022 година.

2_resize

Авторите на изложбата изложуваат шеесет примероци од европската декоративна уметност и дизајн од 18. век; од таписерии преку мебел до Boulle часовници и фин порцелан од ценетиот бренд Sèvres, заедно со 150 рачно изработени уметнички цртежи на хартија од библиотеката на Волт Дизни (Walt Disney Animation Research Librar), архивата на Волт Дизни, колекцијата на Волт Дизни (Walt Disney Imagineeriing Collection) и Семејниот музеј на Волт Дизни , информираат од Метрополитен музејот.

3_resize

„Изложбата носи култни дела од 20. век и ги поставува со исклучителни уметнички дела од 18. век, давајќи нови сознанија за влијанието на француската уметност врз продукцијата на Дизни од 1930-тите до 1990-тите“, вели Макс Холејн, директор на Метрополитен и продолжува: „Анимираните филмови на Дизни и уметноста на рококо се проткаени со чувство на чудење и задоволство, а кај луѓеето предизвикуваат чувства на возбуда и воодушевување“.

4_resize

Посетителите ќе можат да повлечат паралели помеѓу визуелниот идентитет на цртежите на Дизни и уметноста што послужила како инспиративен образец за низа дизајнерски решенија што ги пронаоѓаме во нивните анимирани филмови.

Експонатите ќе покажат како европската декоративна уметност на рококо се рефлектира во предметите од „Убавицата и ѕверот“, и како европската архитектура од средниот век и готика во „Заспаната убавица“ и „Пепелашка“. Од филмовите на Дизни се чита визуелниот идентитет на Европа низ поменатите историски периоди.

Особениот интерес на Волт Дизни за европската историја на уметност не е случаен. Фасцинацијата од европската декоративна уметност ја разбудиле неговите повеќекратни посети на Западна Европа.

5_resize

Европските замоци како Neuschwansteina во Баварија и Val de Loirea се рефлектираат во архитектонскиот пејзаж на анимираните филмови, но и на тематските паркови на Дизни, додека ентериерите од „Убавицата и ѕверот“ потсетуваат на луксузните сали во Версај, во чија близина бил сместен Волт Дизни во младоста, додека работел како возач на Црвен крст.

Една изложбена секција ја отсликува љубовта на Дизни кон бајките на браќата Грим и Шарл Перо, рефлектирана во „Снежана и седумте џуџиња“, „Заспаната убавица“ и „Пепелашка“, која се фокусира на пионерската работа на аниматорките Бјанка Мајоли и Мери Блер.

6_resize 7_resize

Експонатите исто така го истражуваат и интересот на Волт Дизни за оживување на предметите. Дури и неговите рани кратки филмови „The Clock Store“ од 1931 година и „The China Shop“ од 1934 година, кои припаѓаат на серијата „Silly Symphonies“, сведочат за фасцинацијата со антропоморфни предмети, како што се чудните и ексцентрични разиграни фигури од „бело злато“ и ѕидните часовници. Овде, велат од Митрополитот, евидентно е влијанието на пасторалните слики на францускиот рококо сликар, Антоан Вато и неговите современици, но клучен е и технолошкиот напредок што го направиле фабриките за порцелан Meissen и Sèvres.

8_resize

9_resize

Најживописниот приказ на оваа тенденција во неживите предмети да се вдахне живот, бележи филмот „Убавицата и ѕверот“, познат по персонифицираниот чајник Mrs. Potts, шолјата Chip, часовник Cogsworth и свеќникот на Lumière кои пеат, танцуваат, зборуваат и чувствуваат, токму како човечките ликови. Токму на ова ќе му се посвети посебно внимание на Дизниевиот класик, која припаѓа на периодот на своевидна ренесанса во развојот на Дизниевиот анимиран филм, а со оваа изложба водно ќе се одбележи и триесетгодишнината од филмот на Дизни со најголемо влијание на рококо уметноста.

10_resize

Рококото со оглед дека се обидува да создаде илузија на движење и живост, што ги постигнува преку употреба на органски форми и бои, и мотиви од природата, како школки, лисја и цвеќиња, е идеален стилски избор за предизвиците на аниматорите, чија примарна задача е да се вдахне живот во дводимензионалните цртани ликови.

11_resize

Испрати коментар

Scroll To Top