Холандското архитектонско студио MVRDV во соработка со NACO (Холандски аеродромски консултанти) ќе го развие проектот „Чешки фенери“ за проширување на Терминалот 1 на аеродромот Вацлав Хавел во Прага, најголемиот аеродром во Чешка, откако победи на конкурсот со предлогот за три нови згради.
Композицијата од три габарити ќе биде првото нешто што патниците ќе го видат кога ќе пристигнат, при слетување или приближување до аеродромот, затоа, проектот е поврзан со местото преку емитирање на зелена сателитска слика видлива и од петта фасада. Целта е да се намали чувството за недостаток на простор, корисниците да го доживуваат како место кое зрачи смиреност, пропратено од перцепцијата дека пристигнале дома.
Проектот за проширување на MVRDV и NACO Terminal 1 ќе биде постојната сала за поаѓање кон исток во две фази. Првата го третира безбедносниот процес на флуиден начин со пристап до ветробранот, деловните и ВИП просториите на приземјето, без промени во нивото или посебнии бариери, додека втората фаза се осврнува на двојна зграда по волумен, слична по големина и структура, што овозможува идни проширувања.
Од другата страна на патот, уште една објект ќе се користи како хотел со конференциски центар со соодветен паркинг простор, кој ќе ги пречекува посетителите на аеродромот.
Сликата на Чешка осветлена како обвивка на трите згради што симболизираат три „фенери“ вклучува фотоволтаична енергија, за да се намали дел од трошоците на комплексот и да се ублажи сончевото зрачење на одредени точки со употреба на печатено стакло. Од друга страна, фасадите што се свртени кон аеродромското коло и аеродромот се обидуваат да бидат што е можно потранспарентни, генерирајќи размена на визуелни слики.
Трите објекти со кои се третира проширувањето на аеродромскиот терминал се проектирани да бидат колку што е можно потранспарентни, овозможувајќи директен поглед низ габаритот на другата страна. Партерот меѓу зградите е исполнет со повеќе локални видови вегетација, организирани во густа шума од сите четири страни на интервенцијата.
Во првата фаза, проектантскиот принцип е флуиден и ги опфаќа: пристапот, деловните како и ВИП просториите, се наоѓаат на првиот кат, што овозможува да нема промени на нивото или непроѕирни бариери. На овој начин, целната точка на патниците во аеродромската зграда, е секогаш видлива. Во комбинација со поглед на природата кој значитечно помага да се минимизира стресот од патувањето низ комплексот.
Проектот во втората фаза е предложена како „близнак“доградба, со слична големина и идентична конструктивна логика. Проектантскиот тим образложи дека директната фронталност како применет аспект, ќе се покаже како исклучителна вредност во иднина бидејќи истиот продолжува да се шири. Со едноставен и флексибилен дизајн, оваа површина во иднина лесно може да се трансформира во соодветната намена според потребите на корисниците, избегнувајќи скап и неодржлив процес на реконструкција.
Искористувајќи ја предноста на локацијата, на влезот се формира повеќекатно лоби што ги пречекува посетителите кои се упатуваат кон аеродромот. Како и двете згради за проширување на аеродромот, тој е обвиткан во сателитска слика на земјата, чиј дел е истакнат на ѕидот на лобито. Како и кај другите згради, флексибилноста е клучна во дизајнот за да се прилагоди на можните промени во програмата со текот на времето.
„Денес, повеќето искуствени поимања кога ќе се спомене аеродром се далеку од чувството за припадност и контрола на корисникот. Овој мисловен архетип во Прага наскоро се очекува да се промени. Поминувајќи низ безбедносниот пункт ќе се чувствувате опкружени со особеностите на чешкиот пејзаж: на покривот, кој ги прикажува неговите карактеристични екосистеми и биотипови., ќе изјави Вини Маас, еден од основачите на МВРДВ.
Според Јиржи Краус, потпретседател на одборот на директори, соработката со глобално позната архитектонска фирма, за аеродромот Вацлав Хавел во Прага, ќе значи ветување за изградба на проект од светска класа со современ пристап и силен акцент на одржливост и соодветност.