Колекционерот Rajan Bijlani ја отвори својата резиденција во Лондон за изложба која прикажува врвни парчиња од неговата колекција од 500 парчиња мебел направена за проектот на Ле Корбизје за Чандигар во 1950-тите и 60-тите години.
Изложбата Syncretic Voices, курирана од Bijlani заедно со уметничките советници Michael Jefferson и Truls Blaasmo, содржи оригинали од средината на минатиот век заедно со современи дела на уметници и дизајнери од јужноазиската дијаспора.
Паралелно со Frieze Art Fai, шоуто се одржува во градската куќа на Bijlani во Лондон, која претходно била резиденција и студио на керамичар, познат како Fonthill Pottery.
„Објектот порано беше резиденција и студио на прославениот керамичар Emmanuel Cooper од доцните 1970-ти се до неговата смрт во 2012 година“, изјави Bijlani за Dezeen. „Сакав да оддадам почит на богатата историја на уметноста во просторот со тоа што ќе организирам изложба овде“.
„Одржувањето на изложбата во мојот дом е начин да се намали јазот што вообичаено се доживува помеѓу дизајнот и уметноста и начинот на кој тие меѓусебно делуваат во колекцијата“, додаде тој.
Bijlani соработувал со архитектот Joseph Edwards и дизајнерката на ентериери Rebecca Sicardi за да го трансформира својот дом во привремена галерија.
Низ градската куќа се распоредени дела од уметници и дизајнери со потекло од јужна Азија, вклучително и три мозаици направени од рефлектори за велосипеди на уметницата Rana Begum од Лондон, родена во Бангладеш.
Исто така, претставени се рачно глазирани плочки од керамичарката Lubna Chowdhary – која е родена од индиски родители во Танзанија, но пораснала во Британија – навестувајќи ја претходната употреба на градската куќа.
Овие современи парчиња се придружени со мебел од Чандигар од средината на минатиот век, кој потекнува од колекцијата од 500 парчиња Bijlani собирани во текот на 20 години.
Чандигар, кој е наречен „првиот модернистички град во светот“, се според мастер-планот работен од Ле Корбизје и неговиот роднина Жанере, откако беше именуван за нов главен град на државата Пенџаб во пресрет на поделбата и независноста на Индија.
Во рамки на проектот, тим предводен од Женере дизајнирал низа парчиња мебел за новоизградените згради во градот, од кои најпопуларна е столицата Чандигар – модерен класик од средината на векот.
„Оригиналниот мебел од Женере и Корбизје останува елегантен, функционален и прилагодлив за употреба во многу ентериери“, коментира Bijlani.
„Минималната геометрија и совршените пропорции овозможуваат делото да живее во хармонија со уметноста, што е релевантно за денешниот вкус.“
„Мојата колекција особено придонесува за трајното влијание и важноста на оригиналните дела, бидејќи се фокусирам на богатите површини и патината што се собираат со текот на времето“, додава.
Меѓу мебелот на изложбата има неколку парчиња лимитирано издание реставрирани во соработка со Loro Piano Interiors, одделот за внатрешни работи на италијанскиот бренд за луксузна облека и текстил Loro Piana.
Изложбата се надева дека ќе ги прикаже брановидните ефекти на поделбата на Индија врз резултатите на уметниците и дизајнерите родени од нејзината дијаспора, смета Bijlani.
„Овој кураторски проект произлегува од заедничкото искуство на јужноазиската дијаспора, која е тесно испреплетена со поделбата на Индија во 1947 година“, објаснува и додава: „И покрај тоа што тоа било време на големи пресврти, период кој ги раздели и заедниците и културите, колективните сеќавања и истории опстојуваат, пренесувани од генерација на генерација преку проживеаните искуства“.