Архитектите од студиото Џејмс Горст го завршија новиот комплекс на храмови во селото Раке, Хемпшир, во националниот парк Саут Даунс, на запад од Југоисточна Англија на брегот на Ла Манш. Дом на приближно 1,9 милиони луѓе, Хемпшир претставува петтиот најнаселен регион во Англија. Интервенцијата, предводена од Џејмс Горст, беше избрана по двократен конкурс за проектно решение на почетокот на 2017 година со цел да се ревидира дотраениот постоечки комплекс од 1970-тите.
Новиот комплекс, отворен за јавноста, се состои од храм, библиотека, капели, простори за состаноци, јавно лоби и угостителска кујна во ново уредени терени. Рационализираниот план е организиран како серија од ортогонални павилјони поврзани со затворена патека, ориентирана кон централниот атриум. Внатрешната организација е процесија од секуларни во ритуални простори, движејќи се од дрвениот трем и салата на влезот за посетители на исток, до главниот сакрален простор на запад. Со идејата да се создаде зграда која се карактеризира со поттикнување духовна врска со околниот пејзаж, тимот на James Gorst Architects се користи со воздржана палета на материјали за да ги создаде просторите, вклучувајќи дрво, тула и варовит малтер типични за локалниот контекстот на Хемпшир.
Комплексот демонстрира примерен пристап кон пасивниот дизајн и долготрајната одржливост. Архитектите Џејмс Горст го презедоа пристапот „прво ткаенината“ кон изградбата, при што главната структурна рамка е изградена целосно од ламинирано дрво, со цел да ја елиминира потребата од каква било челична рамка. Подното греење е обезбедено од топлинска пумпа со со дополнителна моќност обезбедена од фотоволтаични панели. Подигнатата подна плоча природно ги лади внатрешните простори со свеж воздух обезбеден од систем за вентилација, додека актуаторите на високо ниво во храмот дозволуваат топлиот воздух да циркулира.
„Нашата цел беше да создадеме рамнотежа помеѓу пејзажот, објектите и ентериерот, да формираме кохерентен и хармоничен дизајн, истражувајќи го односот на архитектурата со духовниот контекст, изјави Стив Вилкинсон, соработник во студиото Џејмс Горст.
Во соработка со пејзажните архитекти McWilliam Studio, Вилкинсон и тимот презедоа поширока реорганизација на локацијата, обезбедувајќи низа поврзани градини долж пешачките патеки, за да се овозможат моменти на размислување и поврзување со околните зелени оази. На влезот на зградата, два базени преку рефлексија ја оживуваат источната фасада и нудат медитативни квалитети, додека централниот двор ја отсликува внатрешната атмосфера на храмот.
„Нашиот дизајн за овој храмски комплекс е резултат на многу детално заедничко патување со нашиот клиент. Процесот на вмрежување на нивните уникатни барања во подолг временски период ни овозможи да создадеме просторна интервенција која е тесно прилагодена на нивните потреби и го изразува нашиот дух на чувствителност, пропорција и цел“. Дејвид Рој, директор на архитекти Џејмс Горст.
Сместен на западниот врв на ридот што се протега низ Националниот парк Саут Даунс, новиот храм се заснова на древна линија што ја поврзува Заедничката капела со поранешното свештенство во Лис Плејс. Нарачана од The White Eagle Lodge, духовна организација основана во 1936 година. Комплексот е замислен како состав од ортогонални павилјони обединети со затворена патека, свртена кон отворен централен двор. Распоредот на овие павилјони е променет локално, за да се создадат внимателно уредени градини и да се приспособат на процесните барања на групата. Внатре во зградата, храмот следи дело на свети геометрии и хармонични математички пропорции проткаени со филозофијата на White Eagle Lodge, истражувајќи го односот помеѓу просторот окупиран од свештенството и архитектурата како свет израз.