Насловна / Вести / Нова ера на пристаништето Кале во Франција

Нова ера на пристаништето Кале во Франција

Проширеното и модернизирано пристаниште Кале во Франција официјално е отворено. Проектот, почнат во 2015 година, вреден 863 милиони евра, се смета за една од најголемите европски инфраструктурни инвестиции во оваа деценија. Новото пристаниште Кале е дизајнирано да прифати поголем сообраќај на бродови, нова генерација бродови, но и да го приближи логистички и индустриски до потребите на новото време.

Kale

Со оглед на тоа што сообраќајот практично се зголеми тројно во изминатите 20 години, инфраструктурата на пристаништето Кале повеќе не обезбедувала оптимален квалитет на услугата. Кога бил надминат капацитетот на пристаништето, проширувањето се покажало повеќе од клучно. Покрај зголемувањето на капацитетот на терминалот, предизвикот бил да се прифатат идните генерации фериботи долги 220 метри за кои се потребни подолги пристаништа и чии маневри бараат поголем слив.

Проширувањето и модернизацијата на пристаништето Кале во Франција е огромна градежна работа. Вклучувало изградба на бранувач долг повеќе од три километри, изградба на слив од 170 хектари, од кои 90 хектари се пловни во првата фаза, проширување на пристаништето за 65 хектари со три нови фериботски пристаништа, како и 39 згради неопходни за работа и безбеден прием.

Kale1

Со цел да се соочат со предизвиците на еколошката транзиција, дизајнот на пристаништето е таков што обврските за зачувување на флората и фауната се строго почитувани.

Еден од најголемите предизвици била изградбата на бранката. Тоа е ѕид долг 3,2 километри, широк 80 и висок 25 метри, од кои 11 метри се наоѓаат под морето при мала плима, а неговата улога е да го заштити пристаништето од брановите. Со оглед на големината на локацијата и големината на бранот, на градилиштето инсталирана е фабрика за бетонски блокови во форма XBlocs, од која е направен овој морски ѕид.

Имено, бранувачите најчесто се прават со случајно поставување на големи бетонски блокови кои со текот на времето можат да се израмнат правејќи рампа. Сепак, XBlocs е дизајниран така што блоковите никогаш не се држат заедно, што ги прави далеку потрајни од неговите класични „предци“.

Kale2

На градилиштето направени се 17 илјади блокови XBlocs, кои се внимателно поставени еден до друг. Оваа работа траела три години. Фабриката за производство на блокови е поставена на самото градилиште, што заштедило огромно време, а во исто време обезбедило постојан квалитет на бетон и блокови со големина од 4 до 14 кубни метри, во зависност од местото за инсталација.

Уште поголем предизвик било претворањето на морето во копно. За тие потреби, ископани се скоро четири милиони кубни метри песок, ископани за потребите на изработка на базенот. Овој материјал е искористен за претворање на морето во 45 хектари земја.

Kale3

Се разбира, оваа одлична работа им е доверена на искусни инженери. Белгиската група Јан де Нул, која исто така го потпишува проектот „Palm Jumeirah“, познат вештачки архипелаг во форма на палма во Дубаи, била дел од проектно-градежниот конзорциум на проектот за проширување на пристаништето Кале.

Новото пристаниште Кале сега има три нови фериботски пристаништа со помошен капацитет од уште пет. Целата инфраструктура е изградена земајќи го предвид планираниот раст и диверзификација на поморскиот сообраќај до 2070 година.

Благодарение на оваа инвестиција, француското пристаниште Кале ќе може да го зголеми својот капацитет, но и да ја задржи репутацијата како едно од најпрометните пристаништа во Европа.

Kale4

Испрати коментар

Scroll To Top