Годината што измина беше крајно необична. Сепак, и во такви услови, многу архитекти и проектанти се обидоа да создадат нешто ново, различно или да не вратат во природата, земајќи го предвид рециклирањето на материјалите и одржливоста на зградите. Ви претставуваме некои од најинтересните проекти во 2021 година.
THE ARC ВО ЗЕЛЕНО УЧИЛИШТЕ (IBUKU)
„The Arc“ има фантастично проектанско решение, структура без преседан која не само што е неверојатно парче од бамбусовата архитектура, туку ќе служи како референца во лесните структури воопшто. Тоа е најновата зграда на кампусот во светски познатата „Зелена школа“ во Бали, Индонезија. Училиштето има 12-годишна историја на пробивање на границите и проширување на хоризонтите, а „The Arc“ е најновиот репер во таа историја, подигајќи ја лентата за одржливо образование ширум светот.
Ова е првата градба од ваков вид некогаш направена, а изградена е од серија од 14 метри високи бамбусови лакови кои се вкрстуваат во должина од 19 метри, меѓусебно поврзани со антикластични мрежести школки кои ја црпат својата сила од закривеноста во две спротивни насоки. Тоа е вистински инженерски подвиг за кој беа потребни месеци истражување и развој со дотерување на деталите. Резултатот е софистициран проект со неспоредлива убавина, што е доказ за посветеноста на IBUKU за проширување на хоризонтите во архитектурата и проектирањето.
TECLA ТЕХНОЛОГИЈА И ГЛИНА, 3D ПЕЧАТНИЦА (MARIO CUCINELLA ARCHITECTS)
TECLA е иновативен кружен модел на домување кој ги комбинира истражувањето на практиките на древната градба, проучувањето на биоклиматските принципи и употребата на природни и локални материјали. Станува збор за проект со речиси нула емисии: неговото домување и употребата на целосно локален материјал овозможуваат намалување на отпадот и шутот. Ова и употребата на сурова земја ја прават TECLA пионерски пример за куќа со ниска содржина на јаглерод. За овој проект, Mario Cucinella Architects не само што ги истражуваа решенијата за домување во формална естетска смисла, туку го проучуваа и обликот на зградата во однос на климата и географската локација. Дополнително, составот на почвената смеса одговара на локалните климатски услови, а полнењето на обвивката е оптимизирано со цел да се балансираат топлинската маса, изолацијата и вентилацијата во согласност со климатските потреби.
Се состои од два непрекинати елементи кои кулминираат во два кружни светларници кои ја пренесуваат „зенитната светлина“. Атипичната форма, од геометријата до надворешните испакнатини, овозможи структурна рамнотежа на конструкцијата – и за време на фазата на 3D печатење на куќиштето и кога беше завршено преклопувањето – давајќи живот на органски и визуелно кохерентен проект.
CHAPEL OF SOUND (OPEN ARCHITECTURE)
Проектирана да изгледа како мистериозна карпа која нежно паднала на своето место, Chapel of Sound е целосно изградена од бетон збогатен со агрегат од локални карпи богати со минерали и вклучува полуотворен амфитеатар, надворешна сцена, платформи за гледање и зелена соба. Иако проектирале да го прифатат непознатото и длабоко трогателно искуство на музиката изведена во лулката на природата, архитектите исто така сакале луѓето само да се смират и да го слушаат звукот на природата, за кој веруваат дека е длабоко инспиративен и исцелувачки. Кога нема настапи, концертната сала е и мирен простор за размислување и собирање на заедницата со неверојатен поглед на небото и околниот пејзаж.
Формирана од бетон, секоја лента е одвоена од претходниот слој за да се создаде облик на превртен конус. Кривулестите скали водат низ зградата до платформа на покривот што нуди панорамски поглед на долината и Кинескиот ѕид. Во внатрешните простории, бронзените акценти за детали како што се огради и врати се користат за да се создаде топол контраст на бетонот.
CASAMIA COMMUNITY HOUSE (VTN ARCHITECTS)
„Casamia Community House“ во Виетнам е брилијантен пример за користење на бамбусот како градежен материјал. Во него има социјален и спортски центар и многу повеќе, а речиси целосно е направен од бамбус и има прекрасен заоблен таван.
Зградата се состои од 22 рамки од бамбусови столбови, шипки и носачи. Тој е застаклен и покриен со традиционален виетнамски сламен покрив. Студиото VTN Architects посочува дека покривот е проектиран да биде издржлив, дури и при тешки временски услови како што се невреме, се додека е правилно одржуван.
50% CLOUD ARTISTS LOUNGE RESTAURANT (CCD)
Ресторанот се наоѓа во зграда наречена „50% Cloud“, која ги следи проектанските јазици на архитектонските комплекси од црвени тули проектирани од Луо Ксу, додека суптилно го инкорпорира стилот на Арт Деко за да го задржи својот уникатен идентитет. Без ниту една челична шипка или шајка, оваа „утопија“ изградена на црвена почва е целосно составена од локални црвени тули и се вклопува во природата. Зградата изгледа како мега уметничка инсталација и половина облак што бранува на небото. Има цврсти фасади и заоблени контури.
CCD во секој проект посветува внимание на проектот на влезот во зградата, а овој не е исклучок. Инспириран од терасата во провинцијата Јунан, CCD генијално ја искористил архитектонската форма и и дал нов изглед. Внатрешниот простор ги проширува природните кривини на надворешноста, кои се карактеризираат со лакови со голем распон и високи тавани. На покривите се издлабени кружни отвори за да може да се филтрира дневната светлина. Природните извори на светлина се рамномерно распоредени низ зградата, а луѓето во неа можат да ја почувствуваат интеракцијата на дневната светлина и сенките на облаците.
GUILIN LEBEI HOMESTAY HOTEL (AOE)
Историјата на хотелот може да се проследи уште од античката цивилизација. Тоа е еден вид засолниште со широк поглед и практичност при избегнување на опасност. Концептот им овозможува на посетителите да стекнат поблизок однос со природата. Куќите се на висина од пет метри, како и врвовите на дрвјата. Лесни се и интересни и овозможуваат широк поглед, па гледањето низ прозорецот во бујната вегетација остава впечаток на возење низ џунглата.
Покрај кривулестите и пловечките патишта, може да се најдат куќи на различни позиции. Во исто време, патека од даски е поврзана со вториот кат од куќата и води до собите. На патеката има лизгалки, лулашки и други забавни содржини, кои се поврзани во вертикална насока со градината на приземјето и се погодни за детска игра. Меѓу врвовите на дрвјата има и простор за слободно време и релаксација.
974 STADIUM (FENWICK IRIBARREN ARCHITECTS)
Пофален како прва употреба на транспортни контејнери на голем спортски турнир, 974 Stadium од Fenwick Iribarren Architects е направен од вкупно 974 транспортни контејнери. Тој е проектиран така што кога фудбалскиот турнир во Катар во 2022 година ќе заврши, може релативно лесно да се демонтира и рециклира, па дури и повторно да се изгради на друго место.
Има одредена загриженост за перформансите на металните кутии на топло време, иако ако биде успешна, тоа може да го револуционизира проектот на стадионите за големи настани како Светското првенство и Олимпијадата, намалувајќи ја потребата за изградба на огромни и скапи – и во пари и во смисла на CO2 – згради, кои понекогаш се оставаат напуштени по манифестациите за кои се создадени.
THE HIGH HOUSE (RAVEL ARCHITECTURE)
The High House е конфигурирана како бумеранг за да се нагласи природната кривина на земјата. Се наоѓа на врвот на еден рид за да обезбеди поглед од 180 степени на локацијата. На уличната страна на куќата има високи ѕидови кои овозможуваат приватност, а во исто време овозможуваат многу светлина. Кањонската страна на куќата има стакло од подот до таванот што овозможува прекрасен поглед на кањонот од секоја соба во овој необичен дом.
Задачата беше да се проектира еднокатна куќа на парцела со екстремна падина и да се постави така што ќе го искористи погледот на кањонот и центарот на градот.
THE CLOUDSCAPE OF HAIKOU (MAD ARCHITECTS)
Лоциран во Century Park на брегот на заливот Хаикоу, проектот се протега на површина од 4.397 квадратни метри, со градежна површина од 1.380 квадратни метри. На јужната страна на павилјонот има библиотека и простор за читање во кој можат да се сместат 10 илјади книги, како и мултифункционален аудио-визуелен простор, слободен и отворен за јавноста. Северниот дел од зградата содржи кафуле, јавни тоалети, тушеви, детска соба, јавен простор за седење и градина на кровот.
Зградата која се наоѓа на мирна локација меѓу копно и морето е од скулптурална природа. Слободните и органски форми на павилјонот овозможуваат и создавање на уникатни внатрешни простори, каде што ѕидовите, подот и таваните се поврзуваат на непредвидлив начин, а границите меѓу внатрешниот и надворешниот простор се незабележителни.
GROTTO RETREAT XIYAOTOU (A( )VOID)
Концептот почнува со радикална разлика меѓу руралните и урбаните интерперсонални мрежи, „пештерските“ станови на локацијата се реинтерпретираат како вертикални „пештери“. Со премостување на јазот меѓу приватните станови, проектот се обидува да создаде заедница во која јавното и приватното коегзистираат. Мостот се потпира на скриена мрежа од четири на шест метри, која е изведена од односот на должината и ширината на оригиналните „пештерски“ станови на локацијата. Тој служи како клучен збор за распоредот на структурата на коридорот и го поддржува комплексот на новата зграда во духовна смисла.
Талкајќи под и над дрвениот мост, може да се види околниот пејзаж и абориџинската архитектура на округот Ју, врамени со хиперболична фасада, столбови од борова шума и ограда од комплекс од кортен челик. Селото било претворено во заеднички фарми со цел на локалните селани да им се обезбеди приход од сместување и храна.
BOGOR CREATIVE HUB (LOCAL ARCHITECTURE BUREAU)
Овој креативен центар е формиран како отворена платформа за размена, спонтани и неформални вежби. Комплексот се наоѓа на парцела од 1,3 хектари, и вклучува зграда стара 200 години, изградена во холандското колонијално време.
Креативниот центар е проектиран како единствен објект, пристапен од сите правци, со поврзани отворени простори во комплексот за активности на отворено и се протега до паркот. Просториите во него добиваат различни геометриски форми, под еден заоблен покрив кој се рефлектира како доминантен израз на тропскиот дизајн. Сè е опкружено со отворени тераси кои го зголемуваат просторот и го прават попристапен.