Главниот град на Ломбардија, италијанскиот регион најпогоден од пандемијата на коронавирусот, се подготвува за голема сообраќајна реорганизација и отворање на нови патеки за пешачење и велосипедизам во текот на летото. Планот „Страда аперта“ („Отворени патишта“) ќе се спроведува со цел борба против заразата и овозможување на нормален проток на сообраќај, оној што во последно време бележи најголем пораст – велосипед и пешак.
На 24 април, Градот Милано на својата веб-страница објави почеток на работа на експерименталното продолжување на патеки за велосипеди и пешачки патеки, кои треба да добијат 35 километри нови површини наменети за одржливи форми на мобилност во текот на летото и до декември оваа година.
Планот е одговор на градската администрација во Милано на кризата со коронавирусот, што за жал го стави главниот град на Ломбардија и целиот регион во центарот на светскиот интерес. Иако кризата сè уште не е завршена, Милано веќе се подготвува за нов, пост-пандемски период, а неговата градска власт сериозно ја разгледува потребата за намалување на сообраќајот на автомобили и загадување на воздухот.
Како прво, новиот план за реорганизација на транспортот во Милано треба да овозможи поголема безбедност во јавниот превоз. На пример, автобусите, трамваите и метроата ќе треба да го ограничат бројот на патници и да обезбедат доволно простор во секое возило. Треба да се размисли и за назначување „безбеден простор“ на подовите на возилата за визуелно да се потенцира оддалеченоста што патниците што треба да ја почитуваат.
Со цел да се ограничи бројот на автомобили на градските патишта и да се влијае на веројатното зголемување на загадувањето на воздухот после пандемијата, градската администрација во Милано првенствено бара да се поттикне употребата на велосипеди, класични и електрични, како и понатамошно проширување на системот за јавни велосипеди. За таа цел, Градот Милано веќе има упатено барање до владите на италијанската држава и регионот на Ломбардија да воведат субвенции за велосипеди и скутери.
Градската управа планира да изгради дополнителни 35 километри велосипедски ленти, покрај веќе постојната мрежа од 220 километри, како и нови места за паркирање за велосипеди и скутери. До декември 2020 година, проширувањето на мрежата за велосипеди ќе вклучува правци по поголемите градски сообраќајници на кои ќе бидат поврзани постојните делови за велосипедски патеки.
Првата фаза на имплементација на овој план опфаќа изградба на околу 23 километри циклусни патеки, при што работата ќе почне уште оваа недела, а ќе заврши до крајот на летото 2020 година. Првиот дел од новата патека на циклусот ќе почне да се редизајнира од Пјаца Сан Бабила во срцето на Милано до метро станицата Сесто Марели. Станува збор за претворање на дел од тротоарите во специјални ленти за велосипеди, кои ќе овозможат тротоари исклучиво за пешаци, ќе има можност за побезбедни велосипедисти и забавување на сообраќајот со автомобили. Првиот дел по улицата „Корсо Венеција“ до Порт Венеција ќе биде комплетиран до средината на мај, со работа продолжува кон средината на јуни по улицата „Корсо Буенос Аирес“ да се заврши на крајот на јули на улицата Сесто Марели, завршувајќи шест километри нови патеки за велосипеди.