Францускиот дизајнер Mathieu Lehanneur го дизајнирал електричниот олимписки котел за Олимписките и Параолимписките игри во Париз 2024, за да личи на балон со топол воздух и да биде „светилник во ноќта и сонце на дофат на рака“.
Котелот висок 30 метри, кој се однесува на традиционалните балони на топол воздух, има огнен прстен со седум дијаметри во основата и беше запален од спортистите Marie-José Pérec и Teddy Riner Ринер во петокот на отварањето на Олимпијадата во Париз 2024.
Но, додека традиционалните балони на топол воздух се движат со согорување на фосилни горива, огнениот прстен на котелот всушност воопшто не е оган. Наместо тоа, Lehanneur го дизајнирал котелот со балон со незапалив „електричен пламен“.
Се состои од 40 LED рефлектори кои го осветлуваат облакот создаден од 200 млазници за замаглување под висок притисок.
„Овој апсолутно единствен котел го претставува целиот дух што сакав да им го дадам на олимписките и параолимписките објекти“, вели Lehanneur за Dezeen.
„Светло, магично и обединувачко, ќе биде светилник во ноќта и сонце на дофат на рака во текот на денот“, вели и додава: „Огнот што гори во него е направен од светлина и вода, како ладна оаза во срцето на летото“.
Сместен во Jardin des Tuileries, олимпискиот котел укажува на француската историја на летање и балони со топол воздух. Во 1783 година, балонот со гас на физичарот Jacques Charles исполнет со водород полетал од оваа областа.
Олимпискиот котел ќе остане на земја во текот на денот за време на Олимпијадата, но на зајдисонце ќе се издига на висина од 60 метри на небото и ќе биде видлив од стотици метри оддалеченост.
Електричниот балон е третото парче дизајн што Lehanneur го создаде за Олимписките и Параолимписките игри во Париз 2024, следејќи ги факелот и штафетниот котел, при што сите дизајни треба да се надополнуваат еден со друг.
Секој има металик боја создадена со мешање на златните, сребрените и бронзените медали.
„Ги создадов факелот, штафетниот котел и олимпискиот котел како три поглавја во истата приказна“, објасни Lehanneur. „Котелот е епилогот и врвниот симбол на таа приказна“.