Инвеститорите повторно дадоа стотици милиони евра за проектот Волокоптер. Ова се мали електрични авиони кои, според оптимистичките прогнози, би можеле да се возат низ градовите за неколку години. И тие заработуваат милијарди.
Сè потсетува на филмот „Петти елемент“ со Брус Вилис и Мила Јововиќ. Снимен во доцните 90-ти, овој филм го постави заплетот во 2263 година, кога летачки автомобили се возеа низ градот. Во тоа време, никој не можеше ни да сонува што тврдат ентузијастите кои мирисаа на добра работа денес – дека градските возила можат да летаат веќе во третата деценија на овој милениум.
Барем на тоа се надеваат во компанијата Волокоптер од градот Бруксал, недалеку од Штутгарт. Тие сега собраа уште 200 милиони евра во инвестиции, покрај 122 милиони што ги собраа порано. Големи играчи во играта се логистика на Германски железници, Интел, Дајмлер и кинескиот производител на автомобили Гили. Сега се приклучија снабдувачот на автомобилската индустрија Континентал и гигантскиот фонд Блекрок.
“Преку овие партнерства, можеме да ја постигнеме потребната експертиза за лансирање на фронтот во наредните години“, вели Флоријан Ројтерс, шеф на Волокоптер.
Тие планираат да ги понудат првите комерцијални летачки такси линии во следните две години. Компанијата развива мали автономни авиони слични на хеликоптери кои би можеле да им овозможат на патниците да избегнуваат метеж во сообраќајот и безбедно да стигнат до својата дестинација. Се работи и на логистички дрон наменет за испораки.
За концептот на урбан транспорт се дебатираше со децении. На авионите се гледа како на пригоден начин да се заобиколат гужвите, и тие стануваат можни со напредувањето на сензорите и брз интернет кои спречуваат судири. Главните предизвици се сепак релативно слаб капацитет и батерија што не може да издржи подолги летови.
Волокоптер е основан пред десет години и заедно со неговиот германски конкурент Лилиум е еден од пионерите на оваа млада индустрија. Лилијум од Минхен, кој работи на мал автономен авион со 36 мотори, сега вреди повеќе од милијарда долари. Колку е проценета вредноста на Волокоптер? Шефот на компанијата Ројтерс не сакаше да зборува за тоа.
Но, јасно е дека низ светот почна трка околу тоа кој ќе го има првото летачко такси. Покрај американскиот почетен „Džobi“, своите големи авиони ги развиваат и великаните на традиционалниот сообраќај, како што се „Ербас“ и „Фолксваген“.
Аналитичарите на инвестициската банка „Морган Стенли“ пресметуваат дека пазарот на летачки такси може да биде тежок за 1,5 милијарди долари годишно до 2040 година.
Европската агенција за летови EASA исто така пресметува дека компаниите како Волокоптер и Лилију ќе ги добијат потребните дозволи во следните четири или пет години. Хеликоптерот побара дозвола во САД во декември.
Според весникот „Велт“, минатата година во индустријата биле инвестирани над милијарда долари. Низ целиот свет, над двесте компании работат на тоа, три четвртини од нив доаѓаат од Кина. Весникот пишува дека „започна последната рунда во борбата за водство на летечкиот пазар на такси“.