Насловна / Архитектура / Корелацијата низ хетерогеното. „Град на галериите“ од Педро Питарх

Корелацијата низ хетерогеното. „Град на галериите“ од Педро Питарх

Архитектонското студио на Педро Питарх е задолжено за дизајнирање на заедничките простори и места за одмор на 42-то издание на ARCO, од 22 до 26 февруари 2023 година. Секоја година, организацијата ARCO повикува различни архитектонски студија за дизајнирање на различни простори на саемот, како оној на Питарх, за прослава на 40+1 годишнината на ARCO, дизајнирана во 2022 година од Бургос и Гаридо Архитекти (Burgos & Garrido Arquitectos).

1

Со овој предлог, всушност се акцентира историската улога на АРКО како „нешто повеќе“ од саем на уметност, играјќи ја многу години улогата на  уметничките биеналиња или музеи во други земји. За разлика од конвенционалната шема на саемот за современа уметност, во која културните и јавните простори обично се намерно изолирани од галерискиот простор, на ARCO 2023 тие активно се користат како артикулатори на саемскиот простор, налик на „Јавни плоштади“ на градот ARCO2023.

2

Продолжувајќи со шемата „Град на галериите“, предложена од Педро Питарх, циркулацијата низ саемот е урбана област, во која посетителите шетаат по нејзините улици и авении откривајќи дела, простори и настани. Главните јавни јадра на саемот се дисперзирани на хетероген начин. Овие програми се сметаат за своевидни социјални јадра дисперзирани и меѓусебно поврзани, создавајќи јазли на интензитет кои ја одржуваат мешаната природа на предлогот.

4

Преку оваа хетерогена просторна стратегија во дистрибуцијата на програмите се настојува да се постигне слеаност на намените на саемот. ARCO2023 е претставен како внатрешен град кој ги обединува архитектурите на сите галерии-учеснички, предлагајќи внатрешен урбан наратив во кој главни протагонисти се галериите, уметниците, изложувачите и купувачите.

6

Град на галерии

42-то издание на ARCO е замислено како „Град на галериите“, како ефемерен урбанизам вклопен во салите 7 и 9 на IFEMA. Архитектонскиот дизајн за ARCO2023 ја нагласува улогата на галериите како протагонисти на саемот. Циркулацијата низ саемот е урбан простор, во кој посетителите шетаат по неговите улици и авении откривајќи дела, простори и настани.

5 7

Јавни простори: социјални катализатори

ArcoLunch, како и гостинскиот салон и ресторанот, се лоцирани на места кои овозможуваат брза логистика за товарење и растоварување, како и избегнување на акустични пречки со останатите функционални единици. Така, специјалните програми се дистрибуираат хетерогено низ саемот, за да се создадат јазли со програмски интензитет кои ја одржуваат мешовитата понуда.

8

Хомогеноста на хетерогеното

Преку хетерогена просторна стратегија во дистрибуцијата на програмите, се сака да се постигне хомогенизација на интензитетот на саемот. Па затоа, програмите кои бараат поголема контрола го конфигурираат столбот што го преминува Павилјонот 9 од север кон југ, лоцирајќи ги просторите за состаноци и културните места во однос на страничната јавна авенија. Публикациите и списанијата се преместени на крајот на павилјонот 7, барајќи друг вид на колекција што го надополнува онаа на уметничките дела во галериите. Вселенскиот дел „Медитеран“ добива централна позиција околу која орбитираат културните програми на Сала 7.

Токму оваа дистрибуција го материјализира уникатниот карактер на ARCO како „Нешто повеќе“ од саем на уметност. АРКО како годишно место за состанување на современата уметничка сцена, како простор за размена, дијалог и културна продукција. Скоро како во класичните градски структури, овие простори стануваат агора на градот ARCO023.

9

Просторниот дизајн на ARCO 2023 оддава почит на ова дело на саемот. За разлика од конвенционалната шема на саемот за современа уметност, во која културните и јавните простори обично се намерно изолирани од галерискиот простор, на ARCO 2023 тие активно се користат како артикулатори на саемскиот простор.

12

Испрати коментар

Scroll To Top