Насловна / Вести / Кина стана нова движечка сила во автомобилската индустрија

Кина стана нова движечка сила во автомобилската индустрија

Во 2024 година, Кина постигна импресивни резултати во автомобилската индустрија, станувајќи глобален лидер во производството и продажбата на автомобили.

Според податоците објавени од Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CAAM), кинеските производители испорачале вкупно 31,282 милиони автомобили од нивните производни линии, што претставува раст од 3,7% во споредба со 2023 година.

Уште поимпресивни се податоците за продажбата – во 2024 година во Кина се продадени рекордни 31,436 милиони возила, што е раст од 4,5%.

Овие достигнувања дополнително го потврдуваат статусот на Кина како водечка сила во глобалната автомобилска индустрија. Оптимистички се и прогнозите за 2025 година. Според проценките на CAAM, продажбата на автомобили во Кина би можела да достигне 32,9 милиони возила, што би претставувало раст од 4,7% во споредба со 2024 година.

Рекорди во сегментот возила на нови извори на енергија (NEV)

Посебно е забележлив растот во сегментот возила на нови извори на енергија (NEV), кој вклучува електрични автомобили и хибриди. Вкупно, во 2024 година се произведени и продадени 12,888 милиони возила NEV, што е зголемување за 34,4% во производството и 35,5% во продажбата во однос на претходната година.

Само во декември 2024 година, продажбата на NEV достигнала 1,59 милиони единици, соборувајќи ги рекордите четврти последователен месец, со зголемување од 34% во однос на декември 2023 година.

На глобално ниво, Кина извезла повеќе од 5,8 милиони автомобили, од кои 1,28 милиони припаѓаат на сегментот NEV.

Ова претставува раст на извозот од 19,3% во споредба со 2023 година, што јасно укажува на зајакнување на влијанието на Кина на меѓународниот автомобилски пазар.

Доминација на водечките брендови

Кинеските автомобилски марки се истакнаа на домашниот пазар, докажувајќи ја својата конкурентност. На врвот на листата на најпродавани брендови во 2024 година се:

  • Chery – 1,14 милиони продадени автомобили
  • SAIC – 929.000 продадени автомобили
  • Changan – 536.000 продадени автомобили
  • Geely – 532.000 продадени автомобили
  • Great Wall Motor – 453.000 продадени автомобили

Во сегментот на електрични возила со батерии (BEV), BYD ја задржа лидерската позиција со 3,7 милиони продадени возила, додека Geely го зазеде второто место со 862.930. Третото место му припадна на американскиот производител Тесла, кој на кинескиот пазар продаде 657.100 автомобили.

Очекувања за 2025 година

 

CAAM предвидува дека продажбата на автомобили во Кина ќе се зголеми на 32,9 милиони автомобили во 2025 година, при што се очекува продажбата на NEV да порасне за 24,4%, што ќе резултира со вкупно 16 милиони возила на нови извори на енергија.

Овие предвидувања укажуваат дека Кина ќе продолжи да биде глобален лидер во транзицијата кон поодржлива мобилност.

Во 2024 година, Кина ја зајакна својата позиција како светски лидер во автомобилската индустрија, не само во контекст на производството и продажбата на конвенционални возила, туку и во развојот и поставувањето возила на нови извори на енергија.

Очекуваниот раст во 2025 година дополнително ќе ја зајакне улогата на Кина во глобалната транзиција кон електрификација на транспортот.

Со оглед на брзината на развојот, Кина не само што ги подига стандардите во автомобилската индустрија, туку и ги поставува темелите за иднината на одржливата мобилност на глобално ниво.

Испрати коментар

Scroll To Top