Владимир Кејган е еден од најплодните, најпочитуваните дизајнери на мебел во изминатиот век, скулптор на заводливи парчиња мебел кои ги красат домовите на сите, од Мерлин Монро до Елтон Џон. Неговата работа е восхитувачка и е особено ценета од Том Форд и Мартин Лоренс Булард. Кога почина Каган во април 2016 година, тоа испрати бран на колективна жалост низ светот на дизајнот.
Но, тоа навистина не беше крајот – барем не на еден начин. Кејган, кој заработи награда за добар дизајн од Музејот на модерна уметност во 1952 година, на своите многубројни обожаватели им остави подарок за разделба: длабока архива на неговите безброј пронајдоци, зачнати над текот на кариерата која траеше скоро 70 години. Сега Холи Хант, која ја купи Владимир Кејган Дизајн Груп по неговата смрт, копа по неговите цртежи, белешки и фотографии во потрага по мебел и постепено открива заборавени богатства.
Холи Хант има објавено четири од најиноватните парчиња мебел на Владимир Кејган, сите од 60-тите и 70-тите години: троседот Ellipse, столот Циклус III, столчето за биро Cycle III и лежалката Ерика. Ајтел, еден од ученциите на Кејган, прецизно ги ажурира сите современи материјали и методи на производство, вклучително и нови ткаенини, пени и делови од хардвер, а исто така ги дигитализира рачно нацртаните детали, и деконструира винтиџ дизајни.
Дури и по нуркањето длабоко во изворниот материјал, Ајтел сè уште е во стравопочит од она што го намислил Кејган. “Не е важно колку пати ќе поминам низ архивата. Секогаш налетувам на нешто ново“, вели тој.
АВТОР: Сања ВЕЛКАКОВА