Повеќе од 60 години, американската уметница, авторка и активистка Фејт Рингголд неуморно работи на создавање уметност што ги прикажува и убавината и сложеноста истовремено. Рингголд радикално ја трансформираше историјата на американската уметност со сопствената работа како уметник и нејзината работа како учителка, авторка, активистка и застапничка на црнците и жените уметници. Таа отвори бесконечни врати во историјата на уметноста.
Рани дела: Автопортрет, 1965 година
Родена во Харлем во 1930 година, Фејт Рингголд ја почна својата уметничка кариера за време на движењето за граѓански права и подемот на Black Power. Користејќи смели удари со четка со тврди рабови, таа се прикажува себеси со одлучност и самодоверба, особини по кои е позната и денес.
Серија на американски луѓе: Умри, 1967 година
Веројатно најпознатото платно на Рингголд е делото инспирирано од реинвенцијата на историското сликарство на Џејкоб Лоренс како и од антивоеното ремек-дело на Пабло Пикасо, Герника.
Будењето и воскресението на двестогодишниот црнец, 1975–1989
Ова уметничко дело, поврзано со прославата на 200-годишнината на САД во 1976 година, го означува првото мултимедијално дело на Рингголд. Поетската илустрација ја раскажува измислената приказна за Буба и Бена, кои доживуваат преродба и повторно будење по трагичните околности. „Се обидував да укажам што ни се случи во 200-те години од нашата земја“, рече таа во едно интервју во 1984 година.
Роденденот на Џо Бејкер, 1993 година
Во 1990 година, уметницата Фејт почна да работи на нејзиното амбиционозно дело „Француска колекција“, кое ја прикажува историјата на уметноста за искуствата на црните жени. Ова дело ја прикажува Жозефин Бејкер.
АВТОР: Сања ВЕЛКАКОВА