Франција го претстави проектот на својот национален павилјон за следното издание на Светската изложба Експо 2025, која ќе се одржи од 13. април до 13. октомври 2025. година во Осака, Јапонија.
Павилјонот наречен Театар на природата (fr. Theatrum Naturae) е создаден заеднички од реномираните архитектонски пракси, францускиот Coldefy и италијанскиот Carlo Ratti Associati (CRA), со цел да се прикаже придонесот на Франција во културата и природната средина во 21. век.
Проект вреден 22 милиони евра
Француските и италијанските проектанти ќе добијат стручна поддршка од архитекти и инженери од локалната пракса Yasui Sekkei, додека проектантската и градежна фирма RIMOND Group е избрана за главен изведувач.
Што се однесува до бројките, францускиот павилјон за Експо 2025 во Осака ќе се простира на нето површина од 3.600 метри квадратни, додека трошоците за неговата изградба се 22 милиони евра.
Програмата ќе се состои од изложбен салон, сала за прием, канцеларии, продавници и кафуле.
Како што е објаснето, архитектурата на францускиот павилјон треба да илустрира како дизајнот го премостува јазот помеѓу човечкиот и нечовечкиот живот низ целата планета, испраќајќи поздрав за добредојде на нашите природни и вештачки станишта.
„Тоа бројните екосистеми во Франција ги става во прв план, што ги прави составен дел од зградата и патеките за посетителите“, се наведува во соопштението на Coldefy и додава: „Eдинствена патека што ги слави човечките сетила ги води посетителите низ Павилјонот, создавајќи искуство на она што би можело да се смета како три чина: искачување, откривање на природата и враќање на Земјата“.
Искуството започнува со скали што се извиваат за да формираат балкон пред да се премине прагот на завесата за создавање бесконечна јамка. Оваа јамка овозможува целосно истражување на внатрешниот простор на зградата, опфаќајќи го целиот нејзин волумен, пред да се отвори на зелената тераса.
Простор на кровот за сите живи видови
Патувањето кулминира на кровот на павилјонот, со уредена градина што ја крунисува зградата, како парче природа што служи како заштитна бариера над објектот – заеднички простор во кој се сместени сите живи видови.
„Додека посетителите шетаат низ градината, тие тргнуваат на патување низ различните пејзажи на Франција, од планини до брегови. Градината претставува кулминацијата на наративот, слично на разрешница на драма во која се открива виталното разбирање на нашата поврзаност со природата“ – објаснија архитектите и додадоа: „Проектиран во рамки на кружен архитектонски пристап, павилјонот не е само нишка што поврзува многу аспекти од францускиот живот. Исто така, беспрекорно ги спојува монтажните и природните елементи, вградувајќи го своето постоење во моралната јамка на повторна употреба и рециклирање што се протега многу подалеку од краткотрајната временска рамка на Светската изложба“.
Според Coldefy, „францускиот павилјон ги поканува посетителите да влезат во театарот на животот. И актерите и гледачите во оваа продукција, посетителите минуваат низ павилјонот преку патека која воспоставува суштинска симбиоза помеѓу човештвото и неговата околина, потикнувајќи ги на крајот да станат свесни за виталната неопходност од нашата поврзаност со природата“.
„Додека се обидуваме да се осврнеме на променливата улога на денешните изложби во контекст на климатската криза, мораме да бараме нови начини да ја замислиме врската помеѓу природното и вештачкото, комбинирајќи различни форми на интелигенција, без разлика дали се органски или технолошки, за да ги редефинираме врските меѓу луѓето и природата“, вели Карло Рати, основач и партнер во CRA и неодамна назначен за куратор на Архитектонското биенале во Венеција 2025. година.