Економијата на Европа моментално минува низ значителни предизвици поради неповолните економски услови кои ги принудуваат големите автомобилски компании да го намалат обемот на производство.
Според извештајот на Bloomberg, 14 од 31 фабрики на водечки автомобилски марки како што се BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault и VAG работат само со половина капацитет.
Ваквата состојба укажува на сериозни проблеми во автомобилската индустрија, кои може да имаат долгорочни последици за целиот сектор и економијата во целина.
Проблеми на француските и германските марки на автомобили
Renault и Mercedes-Benz се меѓу најтешко погодените компании. Renault се соочува со финансиски предизвици поради големата инвестиција во преформулирање на своите фабрики за производство на електрични автомобили, кои моментално ја губат популарноста меѓу потрошувачите.
Компанијата можеби направила стратешка грешка во проценката на пазарот и трендовите, што резултирало со прекумерни трошоци и неефикасно производство.
Од друга страна, Mercedes-Benz направи сериозна грешка во дизајнерските одлуки кога се во прашање електричните возила. Моделите со неконвенционален дизајн не наидоа на очекуваниот успех кај потрошувачите, што довело до намалување на побарувачката и намалување на производството.
Состојбата во Шпанија и Италија
Во Шпанија, ситуацијата е релативно поповолна во споредба со остатокот од Европа. Пет од шест автомобилски фабрики во Шпанија работат со полн капацитет, што укажува на стабилноста и издржливоста на секторот во оваа земја. Ваквата ситуација може да биде резултат на постабилни економски услови или поуспешна стратегија за прилагодување на пазарот.
Во Италија, три од четири фабрики за автомобили се соочуваат со проблеми со нарачките и може да се соочат со можно затворање.
Оваа ситуација дополнително се усложнува поради правните проблеми за Stellantis, чии акционери поднесоа тужба против менаџментот поради неточни информации доставени до инвеститорите. Оваа правна битка може дополнително да ја дестабилизира ситуацијата во индустријата.
Поранешниот италијански премиер Марио Драги објави извештај во кој истакнува дека високата цена на течниот природен гас (ТНГ), кој е за 50% поскап од природниот гас, дополнително ја влошило економската состојба на земјата. Тој заклучил дека економскиот просперитет на Европа во претходните години во голема мера зависи од евтините енергетски ресурси од Русија.
Влијание на Германија
Во Германија, прекинот на енергетските врски со Русија доведе до значително зголемување на бројот на банкроти на големите компании. Во првата половина од годинава бројот на банкроти е зголемен за 41 отсто во однос на истиот период лани.
Овој скок на бројот на банкроти укажува на сериозни економски тешкотии кои се чувствуваат во индустрискиот сектор, кои делумно се резултат на промените во изворите на енергија и високите трошоци за енергија.
Целокупната ситуација во европската автомобилска индустрија одразува поширок економски тренд во регионот, каде високите трошоци за енергија, правните проблеми и стратешките грешки во индустријата доведуваат до сериозни проблеми во производството и финансиските резултати.
Оваа криза може да има долгорочни последици за економската стабилност и конкурентност на европскиот пазар. Во иднина, приспособувањето кон новите економски реалности и ефикасното управување со ресурсите ќе бидат клучни за закрепнувањето и долгорочниот успех на секторот.