Насловна / Архитектура / Centro Roberto Garza Sada на Тадао Андо во Мексико со метафоричен портал

Centro Roberto Garza Sada на Тадао Андо во Мексико со метафоричен портал

Школата за за уметност, архитектура и дизајн, Centro Roberto Garza Sada (CRGS) на Тадао Андо е отворена во 2013 година во кампусот на Универзитетот во Монтереј, Мексико.

Добитникот на Прицкер Андо го нарекол проектот „Порта на создавањето“ (La Puerta de la Creación) и дополнително унапредил низа мистични алегории во неговиот контекст: портата е дијагонален влез во кампусот додека се развива објектот, но исто така е и метафоричен портал кој го означува почетокот на образовниот процес на учениците.

Шестокатниот бетонски блок со голема триаголна празнина во средиштето на објектот содржи студија и училници за повеќе од 300 студенти.

Оваа празнина ја открива долната страна на зградата, создавајќи изглед на извиткана структура и создава голем заштитен влез за персоналот, студентите и посетителите.

Шесте армирано-бетонски нивоа се организирани околу празнини исполнети со светлина, испреплетени со чисто ортогонални и драматично закривени скали.

Дополнителни отвори на други места околу зградата обезбедуваат надворешни коридори и места за состаноци, како и амфитеатар на отворено.

Шесте ката на зградата сместуваат различни креативни дисциплини. Дигиталните објекти ги заземаат првите два ката, додека визуелните уметности се наоѓаат на вториот кат. Текстил и фотографија го делат третиот кат, работилниците за изработка на модели се групирани на четвртиот кат, а на горниот кат е домот на модниот оддел.

Внатрешните простори на зградата се организирани околу архитектонско шеталиште во и надвор од низа простори во централниот дел од објектот.

Оваа просторна секвенца започнува со два галериски простори кои трајно ги изложуваат делата на јапонскиот архитект; потоа води низ формално разработените пролази обликувани во голема мера од искривената надворешна форма што се втурнува во масата на зградата; содржи два амфитеатра (еден полукружен и еден четвртина круг) кои укажуваат на важноста на класичните начини на учење; и вклучува и тераси на различни нивоа кои нудат места за собирање со врамени погледи на околните планински ланци и градот во развој.

Сите училници, канцеларии, работилници и студиски простори се наредени долж два ходника од секоја страна од разработените надворешни простори што се сечат низ центарот на зградата. Организирани во два бочни појаса, просторите понекогаш делуваат како просторни браници за да се долови втурнувањето и повлекувањето на надворешната обвивка на зградата; како последица на тоа, и мебелот и собите повремено завршуваат со необични геометрии – како што се триаголни училници во кои секој ред од клупи се намалува по должина додека не се смести само бирото на предавачите.

Зградата во Монтереј покажува дека Тадао Андо влегол во нова фаза во својата работа во минатата деценија. Ова е поврзана со преминот од неговите претходни техники на композициско проектирање засновани на планиметриско групирање на чисти и нечепнати геометриски форми, кон архитектура на синтетичка и сложена просторна форма.

Испрати коментар

Scroll To Top