Атина од средината на овој месец ќе ги протера автомобилите од центарот на градот и ќе го ослободува просторот за пешаци и велосипедисти.
Овој уникатен проект на централната градска општина, наменет првенствено за пешаци и промоција на историски и културни знаменитости, се нарекува „Голема прошетка“.
За да се подобрат животните услови на четири милиони жители на главниот град и условите за живот на милиони туристи, проектот е одобрен од ресорните министерства.
Проектот на претседателот на Централната општина Атина, Костас Бакојани, внук на премиерот Киријакос Мицотакис, се вклопува во санитарните мерки за време на пандемијата што ја забрза реализацијата, а прво три месеци ќе се спроведе на пробна основа и ќе се прилагоди во согласност со забелешките и потребите на граѓаните.
Целта на Општина Атина е да постигне неколку цели со пренесување на добра практика на многу главни градови во светот, меѓу кои прва е да се ослободи 50 хектари јавен простор за патишта по должина на 6,8 километри улици и булевари, дадени само со автомобили, моторен сообраќај и враќање на луѓето со што ќе се овозможи сега потребното „социјално растојание“..
Покрај тоа, без автомобили, ќе се зголеми проодноста на улиците, ќе се подобри фреквенцијата на автобуси и тролејбуси, драстично ќе се намали загадувањето на воздухот.
Новата регулатива за сообраќај се заснова на студија на Националниот технички универзитет во Атина, во согласност со упатствата на Светската здравствена организација и одобрението на Националната комисија за заштита на јавно здравје од вирусот Корона.
Измените ќе бидат воведени постепено од средината на јуни, со благи и привремени интервенции.
На секоја од централните улици и булевари ќе има навремено и детално објавување на нови правила, со цел жителите да се информираат и да се прилагодат на промените.
Новата регулатива за сообраќај, со фокус на пешаци и велосипедисти кои ќе имаат специјални ленти на булеварите, ја вклучува Плака, античкиот дел на градот и околината, а и повеќето од улиците меѓу плоштадите Синтагма и Омонија.
Такси, службени возила на Владата, Собранието на Грција и Општина Атина ќе бидат ослободени од забрани за сообраќај, затоа што нивните згради се во таа област, како и возила на полицијата, вооружените сили и здравствените служби.
Граѓаните со постојан престој во центарот на градот ќе имаат привилегија да поминат со своите автомобили до нивните места за регулиран паркинг. Во центарот остануваат јавните гаражи и неколку големи јавни паркинзи, а на возилата ќе им се дозволи да одат само во посебни делови од улиците.
Објавена е строга контрола на ограничувањата и прецизно е наведено како ќе се утврди правото на возење автомобил низ центарот.
Прекршителите ќе бидат казнети со 150 евра за секое утврдено прекршување, што значи дека ќе се додаваат парични казни ако неколку полицајци застанат едно возило додека поминува по улиците во центарот на градот.