Можеби таксито Верне е целосно автономно и не бара возач, но затоа бара одржување и сервисирање. Тоа ќе се одвива во овој футуристички објект од челик.
Мате Римац неодамна претстави роботакси наречено Верне, кое своите први патници треба да ги прими во Загреб во 2026 година, а ќе се произведува во градската населба Лучко.
А дека главниот град на Хрватска се подготвува за блиската иднина во која неговите жители и гости ќе се превезуваат низ градот со беспилотни такси, сведочи неодамна објавениот проект за Центарот за мобилност – инфраструктурен објект кој ќе ги содржи сите потребни функции. за одржување на автономни возила.
Според проектот кој го потпишува загрепското биро 3LHD, зградата на центарот ќе се состои од станица за полнење, перална и сервис, како и изложбен простор за гостите, додека околу објектот ќе се формира нов плоштад и парк, со што овој дел од хрватската престолнина би требало да добие толку неопходен јавен простор.
Можни сценарија за користење на просторот
На северната страна од парцелата има важна сообраќајна раскрсница, а околу и преку неа се движат голем број пешаци. По должината на периметарот се присутни голем број пораснати стебла.
„Овие фактори влијаеа на поставеност на објектот на локацијата. Концептот на зградата се темели на затекнатиот контекст и можните сценарија за користење на просторот“, наведуваат од 3LHD.
Проектот на загрепските архитекти ги задржува повеќето од постоечките дрвја на локацијата и формира нов плоштад и парк на северната страна на парцелата.
Ова, како што истакнуваат, овозможило објектот целосно да се вклопи во пејзажот, нагласувајќи ја идејата за павилјон во паркот.
„Видлив, а ненаметлив, објектот ги повикува минувачите и корисниците да истражуваат, давајќи им можност да ја задоволат својата љубопитност шетајќи низ паркот, односно со качување на зелениот кров“, додаваат од бирото.
Унифициран фасаден систем
Конструкцијата на зградата се состои од квадратни модули со димензии 4,7 x 4,7 метри. Модулите се изработени од челик и се опремени со лесен под.
„Целата фасада се состои од унифициран фасаден систем, чии елементи се вклопуваат во конструктивните модули и обликуваат единствен, хомоген објект“, истакнуваат од 3LHD.