Архитектонското студио Нуно Валентим со седиште во Порто, е автор на реконструкцијата на познатиот Меркадо до Болхао во центарот на градот Порто, Португалија. Изграден во 1914 година, Пазарот во Бoлхао е симбол на градот Порто, како комплекс со особен градителско значење, и е еден од малкуте каде заштитата не го спречува неговиот програмски раст и вмрежување, истовремено одржувајќи ја неговата главна функција, традиционален пазар за прехрамбени производи. Оваа трансформација има за цел да го врати идентитетот и кохерентноста на објектот, како и да ја ажурира социјалната функција на пазарот во градот, надополнувајќи го со нови комерцијални и угостителски простори.
Проектот е еден од 16-те избрани во категоријата Изградено градителско наследство за европската награда AHI – Интервенција за архитектонско наследство. Конкретната интервенцијата, се заснова на обновување и подобрување на целиот комплекс за да се прилагоди и на сегашните регулативи и на барањата на активноста на пазарот на свежи производи, обновувајќи го нејзиниот архитектонски идентитет и подобрување на нејзиниот капацитети да ги приспособат на тековните потреби.
Покрај реставрацијата на фасадата и покривите, додадена е и целосна санација на внатрешната опрема, со што се овозможуваат 79 пазарни тезги (заштитени со метална покривка), 38 маркети на отворено и 10 ресторани. Дополнително, поставен е и простор за кулинарски активности со комплетно опремена кујна за домаќин на настани поврзани со готвењето.
На горните катови, долг отворен коридор сега функционира како простор за панорамско набљудување. Конечно, пазарот ја подобри својата пристапност благодарение на инсталирањето на 10 лифтови за корисници и трговци, како и директен пристап до метрото.За евакуација на дождовница и отпадна вода, беше дизајниран линеарен и точен систем за одводнување кој беше дистрибуиран низ различни области и подови на пазарот. Избраните дренажни канали се направени од полимер бетон и ги комбинираат решенијата Self и Multidrain на ACO. Заштитата на комплексот како „споменик од јавен интерес“ доделена на Меркадо до Болхао во 2013 година, ја препознава вредноста на наследството во две неразделни димензии: уникатноста на зградата Beaux Arts и нејзината функција како традиционален пазар.
Предложената интервенција во зградата и пазарот (дизајнирана од Кореја да Силва во 1914/17) се заснова на обновување и подобрување на оригиналната матрица и потребната модернизација за да се задоволат барањата на нејзината функција. Оваа трансформативна акција, внимателна со постојното наследство, има за цел да го подобри идентитетот и кохерентноста на зградата, елиминирајќи ги лажните елементи и управувајќи со нови инфраструктури без да ги изгуби најважните вредности: продавачите, корисниците и вибрантноста на комерцијалната функција на пазарот.