Насловна / Арт и дизајн / „Париски рефлексии“ во Чифте амам

„Париски рефлексии“ во Чифте амам

Националната галерија во соработка со Францускиот институт во Скопје во рамките на одбележување на Меѓународниот ден на Франкофонијата, со особено задоволство ја најавува изложбата на македонските основоположници кои живееле и работеле во Париз меѓу двете светски војни. Насловот на изложбата е „Париски рефлексии“, истата ќе биде поставена во објектот Чифте амам а отворањето е закажано за 18 март 2022 г. (петок), точно на пладне, во 12 часот. На публиката и љубителите на уметноста ќе се обратат директорката на Националната галерија, д-р Дита Старова Ќерими, амбасадорот на Франција во Северна Македонија, Н.Е. Сирил Бомгартнер и министерската за култура, Бисера Костадиновска-Стојчевска.

Личеноски Лазар, Пејзаж од Париз, 1927, масло на платно

Лазар Личеноски, Пејзаж од Париз, 1927

Париска школа е назив за сите уметници кои по Првата светска војна и помеѓу двете светски војни престојувале во Париз и оттаму извршиле големо влијание во развојот на модерната уметност.

Оваа школа и уметноста на Париз вршат големо влијание врз лицето и развојот на македонскиот модернизам и уметноста од почетокот, па сè до средината на 20-от век, бидејќи македонските современи уметници оделе во Париз на специјализации и студиски престои, со цел да ги усовршат академските поуки стекнати во регионалните Универзитети и Академии за ликовни уметности.

Владимирски Томо, Старо и ново Скопје, 1949, масло на платно

Томо Владимирски, Старо и ново Скопје, 1949

На изложбата ќе бидат изложени дела од основоположниците на македонската современа уметност: Димитар Пандилов Аврамовски, Лазар Личеноски и Никола Мартиноски и автори од втората и третата генерација македонски едуцирани уметници во дела се чувствува влијанието на Париз: Томо Владимирски, Борко Лазески и Лена Стефанова.

Во еден селектиран, а концизен концепт и презентација, ќе се претстават најрепрезентативните дела од колекцијата на Националната галерија на Северна Македонија, а воедно и ќе се даде пресек на самиот развој на модернизмот во македонската уметност од почетокот на 20-от век и преодот од фреско-живопис и иконопис, кон уметност на световни мотиви.

POKANA PARIZ Борко Лазески , Сена, 1947, масло на платно (1)

Борко Лазески, Сена, 1947

Испрати коментар

Scroll To Top